Forum Bogdan Barton radzi Strona Główna Bogdan Barton radzi

Maciek W

Dołączył: 19 Mar 2007

PostWysłany: Wto 18:29, 19 Sty 2010    Temat postu: wędkowanie u Bogdana cz. 2

Serdecznie witam kolegów wędkarzy, a zwłaszcza Bogdana. Właśnie wróciłem z łowienia leszczy z lodu. Oj się działo. Łowię u Bogdana kilka lat, myślałem że mnie już nic nie zaskoczy i.....Pierwszego dnia poszło mi słabo, rano holowałem ładną rybę ale się spięła, później długa przerwa i jeden ok 1 kg leszcz i na tym koniec. Jak na łowienie ryb u Bogdana wynik słaby. Byliśmy na lodzie w czwórkę. Poprosiłem Bogdana o pomoc- dlaczego Marek i Bogdan mają ryby a u mnie pusto. No i się zaczęło. Bogdan obejrzał mój zestaw- 2 stile ok 2g , kiwak- i zaraz zmienił, założył oliwkę 8g blokowaną stoperem. Wór się rozwiązał- co prawda ryby tego dnia nie złowiłem ale miałem dużą ilość brań. Dzień drugi zostanie mi długo w pamięci. Na lodzie byłem sam. Bogdan wyposażył mnie w zanętę ( strasznie śmierdzącą jego SMRODKIEM), smrodek, kukurydzę śmierdzącą smrodkiem, ochotkę i białe robale. Na początek poszły 3 kule. Po niespełna pięciu minutach mam branie na kukurydzę i pęczek ochotki- wyciągam leszcza ok 2 kg. Jest dobrze. Zmieniam przynętę- dwa białe i ochotka- następny leszcz ok 1,5 kg. Jest cudownie. Tego dnia złowiłem 5 sztuk, 3 się spięły. Oczywiście największe leszcze brały na śmierdzącą kukurydzę. Ale wielkie emocje tego dnia były przede mną. Mam branie- ryba robi długie odjazdy, mam żyłkę 14, walczę ok 20 minut i...............w dziurze widzę zmęczonego ok 3 kg szczupaka zahaczonego za brzuch. Ryba stanęła dokładnie w poprzek dziury, strasznie się bałem że mogę stracić zestaw (oliwka, nie miałem zapasowej), włożyłem rękę do dziury i szczupaczka odhaczyłe. Był tak zmęczony że stał jeszcze ok pół minuty po czym wolno odpłynął (sądzę że forumowicz the_animal mi nie uwierzy). O 13 przyjechał Bogdan, zrobiliśmy zdjęcia i na kawę. Potem poszedłem na płocie do zatoki, wędkarze łowiący u Bogdana wiedzą które miejsce mam na myśli, ale niestety cały czas walczyłem z tonami krąpi. Trzeciego dnia przyszedł front , złowiłem dwa piękne leszcze, mieliśmy dużo brań ale jakoś z rybką było ciężko. Podsumowując: dzięki Bogdan za cudowne wędkowanie, dzięki za cudowny zestaw z oliwką, dzięki za smrodek który wyprawia cuda, dzięki za cudowne opowieści o rybach, ich zwyczajach itd. Wielkie dzięki dla Marka za bardzo miłe wędkowanie, mam nadzieję że jeszcze razem połowimy. No i pozdrawiam wędkarzy , których poznałem i z którymi łowiłem u Bogdana a szczególnie Janusza i Artura ze Stęszewa.
Na koniec mam prośbę do dwóch forumowiczów (the_animal, michal), żebyście Panowie nie oceniali ludzi na podstawie filmów i zdjęć. Jak macie jakieś wątpliwości to na forum zadajcie pytania,które was nurtują a my postaramy się na nie odpowiedzieć. Pozdrawiam Maciek W.

POLO

Dołączył: 01 Lis 2009

Skąd: Cewice

PostWysłany: Wto 23:34, 19 Sty 2010    Temat postu:

Witaj Maciek.Piękne leszcze dostałeś w niedziele. Gratuluje. Oczyma wyobraźni widzę Twoje zmagania z nimi. Nie ważna jest pogoda,nie straszne śniegi i zawieje,gdy gdzieś w nas tli się ta iskierka nadziei, że jak tylko staniemy nad otworem w lodzie i opuścimy zestawy do dna,ten mały kiwaczek da znak,że warto dla takich chwil tam być. W tym miejscu muszę wspomnieć o Bogdanie.To On bowiem jest współautorem naszych sukcesów.Bez jego pracy i zaangażowania nie było by to możliwe. Bo któż z nas ma czas na codzienny pobyt nad wodą. Jestem wdzięczny Bogdanowi za możliwość wędkowania w miejscach przez niego przygotowanych. Pozdrawiam Cię Maćku,Bogdana i wszystkich forumowiczów. Marek

rysio

Dołączył: 20 Lip 2007

Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: Sob 0:00, 23 Sty 2010    Temat postu: Re: wędkowanie u Bogdana cz. 2

Maciek W napisał :
Panie Bogdanie , w czym tkwi cała tajemnica tego rozwiązania ?!

bodzio

Skąd: Przechlewo

PostWysłany: Sob 14:40, 23 Sty 2010    Temat postu:

Witam serdecznie
To nie tajemnica to prosty a bardzo czuły zestaw. Wiem, ze na filmie słabo widać ale to tylko żyłka główna 0,14mm na niej mały krętlik z agrafką zablokowany stoperkiem gumowym jakieś 10cm od haczyka. Całość po wpuszczeniu naprężam tak żeby kiwok się lekko przygiął Przy samym tylko wciąganiu przynęty do pyska przez leszcza kiwok się fajnie zdecydowanie gnie w dół. Sam kiwok mam sobie zrobiony z butelki plastikowej po napojach. Jest długi i cienki i dzięki temu bardzo fajnie pokazuje najdelikatniejsze brania. Pozdrawiam Bodzio

bodzio

Skąd: Przechlewo

PostWysłany: Sob 14:41, 23 Sty 2010    Temat postu:

Acha do agrafki doczepiam oliwkę z krętlikiem 7g lub 8g.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Bogdan Barton radzi Strona Główna -> Dyskusja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)